De eerste dagen in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Martine Es - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Martine Es - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Port Elizabeth

Blijf op de hoogte en volg Martine

30 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Nu ik al een paar dagen in Zuid Afrika ben wordt het wel eens tijd voor een verslagje.
Afgelopen dinsdag kwam ik dan aan in Port Elizabeth. Na een lange vliegreis met up's en down's was ik blij dat ik was gearriveerd. Omdat mijn huisgenootjes woensdag pas zouden aankomen, sliep ik de eerste nacht in het vrijwilligershuis van Khaya. Die middag ben ik gelijk met één van de vrijwilligsters wat gaan drinken bij het strand van PE. Ik had nog niet echt het gevoel dat ik in Zuid Afrika was omdat alles er zo mooi uitzag.
De volgende dag ging ik naar het vliegveld om mijn nieuwe huisgenootjes op te halen. Met z'n vijven zijn we naar ons nieuwe huis gegaan. Het is mooi, groot huis met een super mooie tuin met zwembad. Hier houden we het wel een jaartje vol. We hebben met z'n allen wat gegeten en zijn daarna lekker naar bed gegaan. De volgende dag heeft onze Duitse huisgenoot ons meegenomen naar het winkelcentrum. Hij woont hier al een jaartje dus weet precies wat we allemaal kunnen doen en waar we moeten zijn. 's Avonds deed hij mee aan een soort toernooi in het casino. We zijn even gaan kijken en kwamen daar toevallig de andere Nederlandse studenten tegen. Erg gezellig!
Helaas hadden we deze dagen nog geen auto tot onze beschikking dus hebben we nog niet heel veel van PE kunnen zien. Gelukkig werd donderdag onze auto gebracht waarna we gelijk een stukje zijn gaan touren. Pas toen had ik echt het idee dat ik in Afrika was. We zagen veel mensen langs de weg lopen en reden langs een township. Dit is wel even gek om te zien. Vooral omdat er tegenover de township een soort villawijk wordt gebouwd. Het verschil tussen arm en rijk is hier erg groot.
Vrijdagavond zijn we met z'n vijven uiteten geweest om vervolgens het nachtleven te ontdekken. Dit is heel anders dan in Nederland maar wel erg leuk. De mensen zijn allemaal erg vriendelijk en vinden het erg leuk dat wij uit Nederland komen.
De afgelopen dagen was het helaas erg koud en regenachtig. Ik wist dat het 's avonds snel zou afkoelen maar ik had niet verwacht dat het zo koud zou zijn. We zitten dan ook elke avond met onze dekentjes op de bank. Gelukkig was het weer vandaag beter en konden we even naar het strand.
Morgen gaan we naar een wildpark in de buurt en daarna hebben we onze eerste ""braai" met alle vrijwilligers en studenten van Khaya. Dus nog even lekker genieten van mijn laatste dag vakantie want maandag wordt mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe stage. Ik ben erg benieuwd naar wat ik daar allemaal ga doen!

Ik ben vast nog dingen vergeten te vertellen maar er zijn ook zoveel nieuwe indrukken. Ik heb het hier erg naar mijn zin en kijk uit naar alles wat ik hier nog mee ga maken.

Liefs,
Martine

• 31 Augustus 2014 - 11:14

Annet:

Hoi Martine,

Leuk joh om zo mee te genieten. Nu nog veel leuke foto's van de omgeving en wat je doet en tegen komt.
    Heel veel leer plezier,laat dat veel samen gaan.
    Tot de volgende keer,

Groetjes Annet

• 31 Augustus 2014 - 14:00

JW:

Goeie Martine,

Nou, we hebben je gevonden hoor.

Het klinkt allemaal goed en ook wij zijn reuze benieuwd naar foto's.
    Maar die foto van de cheetah smaakt naar meer......

Groeten en geniet ze ( en werk ze )
    Toedeloe,

Johny & JW

• 08 September 2014 - 17:55

Hillie Brouwer:

Ga heerlijk genieten van Zuid Afrika. Ik ga je in elk geval volgen wat je allemaal gaat doen en natuurlijk de mooie foto's bekijken
    gr. uit Terwispel

• 17 September 2014 - 18:32

Hans En Griet:

HALLO MARTINE
    HOE GAAT HET?
    AL DRUK AAN HET WERK HEB IK VAN HET THUISFRONT GEHOORD.
    OOK AL WAT BELEEFD!DE REIS VOOR HET EERST LINJS RIJDEN,EN DAN DE WEG KWIJTVIND HET REUZE FLINK VAN JOU.
    GAAT HET GOED MET HET WERK? WIJ ZIJN ERG NIEUWSGIERIG NAAR JOUW VERSLAGEN
    VEEL LIEFS VAN ONS ALLEN