Even een update - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Martine Es - WaarBenJij.nu Even een update - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Martine Es - WaarBenJij.nu

Even een update

Blijf op de hoogte en volg Martine

07 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Even een update van het leven hier in Zuid Afrika. Alles gaat goed en ik heb het hier erg naar mijn zin.
De afgelopen weken heb ik mij vooral bezig gehouden met mijn stage. Ik ben mee geweest naar verschillende workshops en presentaties die werden gegeven door FAMSA of waar FAMSA voor werd uitgenodigd. Allemaal erg interessant. Vooral om te zien hoe verschillend de presentaties of workshops zijn georganiseerd. Laatst was ik bij een presentatie die werd gegeven door de “Aids Legal Network”. Er waren zoveel mensen in een veel te kleine ruimte in een bibliotheek en er kwamen ook steeds meer mensen bij waardoor bijna iedereen de grond moest zitten. Het zo anders dan in Nederland maar ook heel leuk om mee te maken. Naast deze presentaties en workshops doe ik nu zelf intake gesprekken met clienten. De clienten vertellen mij hun situatie en waarom ze bij FAMSA zijn. Ik kijk dan welke vorm van counselling ze nodig hebben en maak een afspraak voor ze met hun counsellor. Ik weet voorafgaand aan de intake niet wat de situatie van de client is en hoor dit pas tijdens het gesprek zelf. Dit is soms best lastig omdat het vaak best heftige problemen zijn. Vaak gaat het om problemen binnen het huwlijk maar ook huiselijk geweld en misbruik. Gelukkig kan ik altijd alles overleggen met mijn collega’s en zij willen mij altijd helpen.
Ook ben ik al aardig gewend aan het Afrikaanse leventje. Iedereen is hier super vriendelijk en alles is heel relaxt. Soms gebeuren er wel eens dingen wat op dat moment wat vervelend is maar waar ik achteraf ook wel weer om moet lachen. Zo stond ik laatst bij het tankstation om te tanken maar dat ging niet omdat alle benzine op was. Ook valt hier regelmatig de stroom uit. De eerste keer was midden in de nacht en daarbij ging ook ons alarm af. We hadden nog geen code gekregen voor het alarm waardoor we ook niet uit kregen. Dus kwam er om 4 uur ’s nachts een mannetje van Atlas, het beveiligingsbedrijf, om het alarm uit te zetten. Ook gisteravond was er weer een stroomstoring. Dan merk je pas dat je eigenlijk helemaal niets kunt zonder stroom haha.

Afgelopen weekend gingen we voor het eerst een weekendje weg. We gingen naar Plettenberg, wat ongeveer 3 uurtjes rijden is vanaf PE. We hadden dit donderdag geboekt en hebben toen ook besloten om te gaan Skydiven. Op dat moment leek het mij allemaal erg leuk en dacht dat ik dat wel even zou gaan doen maar toen het eenmaal zaterdag was vond ik het toch iets minder leuk haha. Eenmaal in het vliegtuig was het uitzicht super mooi en als je goed keek kon je de walvissen in de zee zien zwemmen. Toen kwam het moment dat de deur van het vliegtuig open ging en dat we moesten springen wat heel eng was maar achteraf ben ik blij dat ik het heb gedaan want het was echt een hele bijzondere ervaring.
Zondag hebben we “Africanyon” gedaan. We gingen naar een rivier waar we van rotsen sprongen, abseilden door een waterval en door de rivier zwommen. De natuur en het uitzicht was echt heel mooi en ook dit was erg leuk om te doen.
Het was dus een avontuurlijk weekendje maar erg leuk!

Deze week heb ik behalve mijn stage nog niet echt plannen maar die zullen vast nog gemaakt worden 

Tot de volgende keer!

Liefs,
Martine

  • 17 Oktober 2014 - 00:15

    Annet:

    Hoi,

    Ik zat net jou foto"s te bekijken en volgens mij kwamen er nog weer plannen genoeg bij.
    Volgens mij is het heel erg genieten naast het volgens mij best wel moeilijke werk om met al de verhalen om te gaan.
    Tot je volgende verhaal en foto"s.

    Groetjes Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zuid Afrika

Stage in Port Elizabeth

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2014

Even een update

10 September 2014

Mijn stage bij FAMSA

30 Augustus 2014

De eerste dagen in Port Elizabeth
Martine

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 2979

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: